Vracíme, co si bereme. Víme jak, víme proč.
Kategorie: Malý průzkumník přírody

20.12.2016  |  Autor: Lenka Čapková

Podzimní hodiny na ZŠ Korunovační

 

1. - 3. 10. Chlorofyl

Na první hodině jsme se seznámili s barvami podzimu a mluvili jsme o tom, proč je podzim tak barevný. Společně jsem udělali pokus (chromatografii), kde jsme zjišťovali, zda jsou barvy v listech přítomny, i když je zatím nevidíme.

2. - 10. 10. Stromy

Povídali jsme si o významu stromů a snažili jsme se poznat podle klíče spadané listí.

3. - 17. 10. Semena a plody

Děti zkoumaly, kolik tuku mají jednotlivá semínka, hledaly v parku různá semena a plody. Povídali jsme si také o tom, proč stromy semena tvoří, jak se šíří a která zvířátka se jimi živí.

4. - 24. 10. Stromy

Prohlubovali jsme si znalosti o stromech a děti si vyzkoušely malý kvíz. Do zápisníčku si také udělaly frotáž listu.

5. - 31. 10. Mechy a lišejníky

Hledali jsme v parku mechy a lišejníky a určovali je. Povídali jsme si o jejich významu v přírodě a názorně jsme si ukázali, kolik vody dokáže pojmout vyschlý bělomech. Vyrobili jsme si "mechárium".

6. - 7. 11. Humus

V parku jsme hledali různé drobné půdní živočichy - našli jsme žížalu, mnohonožku, stonožku, berušku a jiné. Povídali jsme si o kompostování a o tom, co do kompostu patří a co ne, o významu a důležitosti kompostování. Děti se seznámily s půdními živočichy, které jsem jim na ukázku přinesla z vlastního kompostu - žížaly, chvostoskvoci, mnohonožka, svinka.

7. - 14. 11. Výroba krmítka

Nejprve jsme v parku pozorovali ptáky a snažili se je určit. Dále jsme si povídali o tom, co ptáci v zimě dělají a čím je vhodné je přikrmovat a proč, a také jsme si ukazovali, kteří ptáci odlétají na jich, a kteří u nás zůstávají. To jsme si procvičili hrami. Na závěr děti vyrobily krmítka z šišek.

8. - 28. 11. Půda

Zkoumali jsme různé druhy půd v parku. Povídali si o tom, jak půda vzniká a k čemu všemu slouží. Na kroužku jsme měli půdní sondu, díky níž jsme si ukázali půdní profil.

9. - 5. 12. Eroze

Na hodině jsme zůročili znalosti z předchozích hodin, především o půdě a humusu. Pověděli jsme si pohádku o namyšleném kuchaři, který si myslel, že dokáže uvařit hostinu a nebude k tomu potřebovat nic co nějak souvisí s půdou. Povídali jsme i o erozi půdy v krajině a názorně jsme si ukázali, jak se chová při dešti půda bez živin a jak půda, v které jsou organické složky.

10. - 12. 12. Vítr

Povídali jsme si o tom, jak vzniká vítr, o proudění vzduchu a o různých druzích větru, které jsme si předvedli v krátkých scénkách, které si děti připravily.

11. - 19. 12. Vánoce

Povídali jsme si o různých symbolech Vánoc, především pak o jmelí. Pro ptáčky jsme ozdobili stromeček. Děti dostaly malou lupu.

 
 
 

» Archiv zpráv

 
Pro média Detail zprávy