Vracíme, co si bereme. Víme jak, víme proč.

Kde nás najdete


Šárynka (pozemek s jurtou)
V Šáreckém údolí
(cca 300m od kanceláře)

Ekodomov, z. s. (kancelář)
V Podbabě 29b
Praha 6 - Dejvice

Jak se k nám dostanete ...

Kontakt:
Mgr. Světlana Sarkisjanová
Vedoucí Dětského klubu Šárynka
tel.: 734 406 003
tel. kancelář: 234 697 402
svetlana.sarkisjanova(at)ekodomov.cz

Zřizovatel: Ekodomov, z. s.

Pracovníci dětského klubu

Mgr. Světlana Sarkisjanová
Vedoucí Dětského klubu Šárynka
Průvodkyně dětí
tel.: 734 406 003
tel. kancelář: 234 697 402
Vytvořit zprávu prosvetlana.sarkisjanova(at)ekodomov.cz

Mgr. Olga Hynková
Vedoucí Dětského klubu Šárynka
t. č. na rodičovské dovolené
Vytvořit zprávu proolga.hynkova(at)ekodomov.cz

Liana Látková
Průvodkyně dětí
Vytvořit zprávu proliana.latkova(at)ekodomov.cz

Bc. Dana Firchová
Průvodkyně dětí
Vytvořit zprávu prodana.firchova(at)ekodomov.cz

Mgr. Pavel Papež
Průvodce dětí, školník
Vytvořit zprávu propavel.papez(at)ekodomov.cz

Bc. Jan Hečko
Průvodce dětí
Vytvořit zprávu projan.hecko(at)ekodomov.cz

Nikola Horká
Průvodkyně dětí
Vytvořit zprávu pronikola.horka(at)ekodomov.cz

Kateřina Hodková
Zakladatelka Dětského klubu Šárynka
Vytvořit zprávu prokaterina.hodkova(at)ekodomov.cz

Tomáš Hodek
Předseda Ekodomova
Zakladatel Dětského klubu Šárynka
Vytvořit zprávu protomas.hodek(at)ekodomov.cz

Mirka Sedláčková
Provoz kanceláře
Vytvořit zprávu promirka.sedlackova(at)ekodomov.cz

Ing. Dana Novotná
Web administrátorka
Vytvořit zprávu prodana.novotna(at)ekodomov.cz

Dorota Sedláčková
Asistentka úklidu

PhDr. Tereza Valkounová, Ph.D.
Odborná garantka pro metodiku LMŠ
http://www.lesnims.cz/

 
 

Pedagogové

Mgr. Světlana Sarkisjanová
Světlana Sarkisjanová

* 1981
Pochází ze Žiliny. Krajina kolem rodného města jí formovala zásadním způsobem – blízkost polí, lesů a kopců s výhledem na hory a pohyb v nich zanechali přirozenou potřebu se do nich vracet. Byl to určitě jeden z hlavních momentů toho, proč ji pak po letech silně oslovila právě pedagogika v přírodním prostředí – ve formě lesní školky. Vystudovala magisterský obor - Léčebná pedagogika na Pedagogické fakultě Univerzity Komenského v Bratislavě. Tento obor užívá projevy výtvarna, hudebna, pohybu atd. k výchovnému / terapeutickému záměru.V tomto směru se po letech opět vzdělává studiem muzikoterapie na Akademii Alternativa v Olomouci. Většinu profesního života se věnovala práci s dětmi, převážně předškolního věku. Pracovala jako pomocná lektorka cvičení pro maminky s dětmi, jako asistentka pedagoga ve třídě dětí postižených autismem, jako pracovnice nízkoprahového klubu, jako lektorka volnočasových kroužků a jako předškolní pedagog. Osobitou zkušeností byla tříletá pozice vedoucí provozu trénikové Kavárny na půl cesty. Bylo výzvou kombinovat nároky provozu v podmínkách pracovní rehabilitace lidí s duševním onemocněním a zároveň klíčového odpočinkového místa na pankrácké pláni. Po letech v kavárně se nadobro vrátila k pedagogické činnosti. Pracovala v soukromých školkách, načež propadla kouzlu a výzvě lesních školek, které ji doteď inspirují možnosti poskytnout dětem i jejich pedagogům velký kus přirozenosti v procesu výchovy. V Šárynce chce svojí mírou přispět k vytváření bezpečného, a zároveň moudrého a svobodného místa pro rozvoj a výchovu dětí v nastavení dobré spolupráce školky s rodiči a sehraným týmem pedagogů. Ve volném čase je také čajovnicí v čajovně Šamanka, kde také s Danou působí v týmu Poradny pro zdravý život jako masérka. Baví ji práce s hlasem a aktivně se jí věnuje jako zpěvačka a hudebnice mezinárodní kapely Korjen, sboru Chrpy i ženského Tria Bavlna. V Šárynce působí od září 2015.

 
Liana Látková
Liana Látková

* 1974
Vystudovala SPGŠ v Karlových Varech obor Vychovatelství se specializací výtvarná výchova. Po ukončení školy rok pracovala jako vychovatelka ve školní družině. Neuspokojoval ji ovšem tehdejší školský systém a proto ze školství odešla a hledala svůj nový životní záměr. K práci s dětmi se vrátila po narození prvorozeného syna Frederika (1998) a to jako chůva celkem ve dvou rodinách. Při tom pracovala v klubovém kině Aero, pro Člověka v tísni a jako asistentka hlídání dětí v RC Nová Trojka. Druhá mateřská dovolená jí volně přešla do třetí, s dcerou Dorotkou (2009), a MD se prodloužila na 7 let. S druhorozeným synem Bonifácem (2005) začala navštěvovat kurzy pro rodiče s dětmi a zaujalo ji lektorství dětských kurzů, které pak také sama pět let vedla: Cvičení pro rodiče s dětmi 0 - 4 roky (Pexeso Zbraslav, Korunka Radotín, Paleček, Andílek), Program pro děti 1,5 - 4 roky (Pexeso Zbraslav, Na houpacím koni). Tento kurz se krom pohybových říkadel a písní, cvičení na míčích, skládá i z muzicírování, výtvarničení a povídání o nejrůznějších rodičovských tématech. Podobný kurz vede v solné jeskyni Namakdan. Dále lektorovala Světýlka a Zvoneček v A centru a Cvičení pro rodiče s dětmi Bambulka. Studovala seminář pro učitele Waldorfských MŠ a seminář pro učitele ZŠ Tomáše Zuzáka. Ten z důvodu těhotenství po 1,5 roce přerušila. Prošla seminářem WŠPD u Ivy Bečvářové. Zde kromě teorie získala nejvíce praktických zkušeností z waldorfské pedagogiky. Učila hru na pentatonickou flétnu předškoláky ve WMŠ na Jarově a spolupodílí se na organizaci místního MC. Nejen při práci s dětmi, ale i v osobním životě se snaží uplatňovat zásady Konceptu kontinua a v současné době ji velmi zaujal výchovný směr Naomi Aldort.

 
Bc. Dana Firchová
Dana Firchová

* 1984
Vystudovala učitelství pro mateřské školy a dramatickou výchovu na Pedagogické fakultě v Praze. Pracovala ve waldorfské mateřské škole na Praze 6. Po 3 letech se rozhodla odjet do zahraničí na zkušenou a strávila rok ve Skotsku - jako au-pair, servírka, dělnice v továrně a stážistka ve waldorfské MŠ a ZŠ v Aberdeenu. Po návratu s kolegyní společně vedly začínající lesní třídu při MŠ Na Cibulce. Má vystudovaný waldorfský seminář pro vychovatele dětí v prvním sedmiletí. Kromě práce pedagoga také působí v týmu čajovny Šamanka na Praze 2 jako čajovnice a masérka.
Na myšlence lesní školky se jí líbí, že dětem nabízí všestranný rozvoj v přirozeném přírodním prostředí. Velkým přínosem je také propojenost s rodinami dětí a úzká spolupráce s rodiči. Společné brigády na zahradě, školka v přírodě na horách, pomoc při slavnostech, jarmarcích, návštěvy v rodinách...Díky tomu vzniká přátelské  a inspirativní prostředí pro všechny zúčastněné. Zažívat opravdové vztahy považujeme za klíčové.

 
Mgr. Pavel Papež
Pavel Papež

* 1990
Je náš pedagog, školník a údržbář v jednom :-). Také lektoruje kroužek Řemeslná tvorba hrou. Vystudoval SPŠ a SOU Pelhřimov obor Operátor dřevařské a nábytkářské výroby. Práce s přírodními materiály a obzvláště se dřevem ho vždy velmi oslovovala. Je to voňavá práce, skrze kterou může člověk projevit své umění a cítění. S dřevařským zaměřením měl studovat i vysokou školu, ale nakonec se rozhodl, že se vydá pedagogickým směrem a nastoupil na Pedagogickou Fakultu JČU v Českých Budějovicích obor Tělesná výchova a sport. Rozhodl se tak, protože odmala rád sportuje a dělá vše, co se točí kolem pohybu. Už během studia na vysoké škole se začal věnovat práci s dětmi, která ho velmi naplňovala a inspirovala v dalším životním směřování. Vedle působení v Šárynce se také věnuje dětem a mládeži v pražském fotbalovém klubu jako trenér. V současné době dokončil studium na tělovýchovné fakultě UK obor Tělesná výchova a sport. Mezi jeho zájmy patří pobyt v přírodě, letní a zimní sporty, zahradní práce a kutilství, domácí práce, četba a rád chodí na procházky se svým psem.

 
Bc. Jan Hečko
Honza Hečko

* 1991
Pochází z jižních Čech, z menšího města Milevsko, což je kraj, kde je opravdu krásně a milo! Velkou část svého života strávil studováním technického oboru obor strojírenství. Po dokončení bakaláře na ČVUT na fakultě strojní zjistil, nebo lépe řečeno už dávno předtím, že se toto studium neshoduje s jeho vnitřní energií. Dávno se rád věnoval dětem. Udivovala ho jejich nespoutaná fantazie a nebojácnost vše zkoušet a říct, co si doopravdy myslí. Několik let doučoval matematiku děti všech věků. Matematika ho totiž velice baví, proto i zkoušel studium na Karlově Univerzitě na matematicko-fyzikální fakultě, kde ovšem zjistil, že mají o matematice jinou představu, než má on. Také dobrovolně vyučoval v Nové škole děti, které se k nám přistěhovaly s ciziny a uměly hůře česky. Tedy po dokončení studia se rozhodl naplno věnovat dětem. Protože věděl, že si mají navzájem, co nabídnout. Velmi ho zaujaly lesní školky a školy. Nyní je lektorem kroužku Řemeslná výroba hrou, lektorem kroužku Malý průzkumník přírody a také celodenní průvodce v lesní školce Tři údolí. Ve volných chvílích se věnuje divadelní činnosti, malování, vazbě knih, vaření, výrobě z věcí, co už se někomu nehodí, lesu a literatuře. Pravidelně se věnuje pomoci lidem, kteří to potřebují, jako osobní asistent.

 
Mgr. Olga Hynková
Mgr. Olga Hynková

(t. č. na rodičovské dovolené)
*1982
Pochází z jihomoravského Znojma, kde ji oslovovala kouzla a tajemství sadů, vinic, zahrad, lesů a meandrů řeky Dyje, které měla celé dětství na dosah. Vystudovala obor Rekreologie na Fakultě tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci, specializovala se na zážitkovou pedagogiku a podporu zdraví. Během magisterského studia absolvovala semestr na St. Martin´s College – obor Outdoor Studies, Ambleside, UK. Poté nastoupila na Katedru funkční antropologie a fyziologie jako interní student doktorského studijního oboru Kinantropologie. Během působení na fakultě se věnovala výuce zážitkových kurzů pobytu v letní a zimní přírodě, pohybovým aktivitám ve spojení se zdravým životním stylem a podporou zdraví, lektorování kurzů pro děti a dospělé, vědě a výzkumu v oblasti zátěžové fyziologie a další. V roce 2010 se přesunula z Olomouce do Prahy a nastoupila na rodičovskou dovolenou (syn Jakub). Hledání vzdělávací instituce, která by dokázala synovi dát to, co sama považovala jako největší dobrodružství svého dětství, jí přivedlo přímo do lesní školky. Myšlenka, která ji inspiruje, je propojení vzdělávání v přírodě, pohybové aktivity, zdraví a vzdělání k udržitelnému rozvoji. Od září 2014 je studentem vzdělávacího cyklu ALMŠ - Průvodce dětí světem. Účastnila se stáží v Berlínských lesních mateřských školkách, což přineslo a přináší, stejně jako celý vzdělávací cyklus, inspiraci pro celé pedagogické kolegium Dětského klubu Šárynka.

 

Zakladatelka Šárynky

Kateřina Hodková
Kateřina Hodková

* 1972
Na PedF UK studovala obor Aj-Hv, studium předčasně po dvou letech ukončila. Později sedm let pracovala v jazykové škole Caledonian School, kde založila a vedla knihovnu a posléze učila angličtinu. Její učitelská kariéra trvala krátce, neb se zadařilo a odešla hned na jejím počátku na mateřskou. Je zakládající členkou občanského sdružení Ekodomov, které od roku 2004 působí v oblasti environmentální výchovy. Jeho hlavním posláním je osvěta v oblasti třídění bioodpadu a kompostování. V prosinci roku 2008 jí přišla myšlenka založit, nejen pro své děti, lesní mateřskou školu. V té době v ČR ještě o lesních MŠ lidé moc nevěděli, na internetu našinec v češtině dohledal jen informace o lesních školkách pěstujících stromky. Přesto se jí přes většinou rezervovaný postoj okolí podařilo nadchnout několik dalších odvážlivců a nadšenců. V únoru 2009 i její muž Tomáš pochopil, že "to" myslí vážně, přidal se, nápad zhmotnil a v září 2009 společně v rámci Ekodomova zahájili provoz Dětského klubu Šárynka. K jejím zájmům patří hudba, šití, plavání, tanec, permakultura. Láká ji myšlenka soběstačnosti. Ráda hledá a prošlapává nové cesty.

 

Odborná garantka

PhDr. Tereza Valkounová
PhDr. Tereza Vošahlíková

* 1982
Vystudovala učitelství biologie a environmentální výchovy a základů společenských věd na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V rámci následného doktorského studia absolvovala díky stipendiu od Deutsche Bundesstiftung Umwelt roční stáž na Leuphana Universität Lüneburg v Německu. Předmětem jejího výzkumu je implementace vzdělávání pro udržitelný rozvoj. V Německu dvakrát týdně navštěvovala lesní mateřskou školu Harburg a Waldrüben. V Německu, Dánsku a Švédsku navštívila předškolní zařízení, která jsou příklady dobré praxe vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Pro Výzkumný ústav pedagogický v Praze pracuje na úkolu Podpora vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Připomínkovala Akční plán 2010 - 2012 Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj České republiky. Je členkou pracovní skupiny Ministerstva životního prostředí zaměřené na podporu kontaktu dětí s přírodou. Stála při vzniku Dětského klubu Šárynka inspirovaného lesní mateřskou školou, jehož činnost zahájilo v roce 2009 občanské sdružení Ekodomov. Vede semináře zabývající se problematikou vzdělávání pro udržitelný rozvoj, lesních mateřských škol a ekoškolek, často ve spolupráci se sítí ekologických mateřských škol Mrkvička. Již od roku 2002 zajišťuje ekovýchovný program pražského sdružení Občanská inspirace, jehož součástí jsou např. Ekodny na základních školách. S Českým portálem ekopsychologie, Zeleným kruhem a výzvou „Zpátky pod stromy,“ iniciované Iris, o.p.s. ji pojí otázka vztahu člověka k přírodě. Ve volném čase je instruktorkou tae-ba, ráda navštěvuje výstavy výtvarného umění, odpočívá při zahradničení nebo u filmů svých oblíbených režisérů Tima Burtona a Hajao Mijazakiho.

05.01.2016 16:40